14 Ekim 2010 Perşembe

good news!

proje önerimin blogta yer alması oldukça gecikti, teknik problemler ve ardından zor geçen bir hafta buna sebepti. affedin lütfen..
ama şimdi haberler iyi, sıcak sıcak bildiriyorum.
ilk iş projeyi şekillendirirken de- yollar ve yürüme kısmını kastediyorum- aklımda olan hamama gittim. utana sıkıla başlayan konuşma bir anda şahane sonuçlar verdi. şöyle ki hamamın sahibi ve aynı zamanda tellağı olan kişi "istediğin zaman çekebilirsin, tellaklık ben yapıyorum filmde de ben yıkayabilirim, ücret ben yıkarsam bir yıkama ücretidir...vs" dedi. her şey o kadar yolunda gitti ki bozulmasın korkusuyla kartını alıp hemen ayrıldım. haftaya bir gün deneme çekimi yapmak için sözleştik üstelik hamamı anlatmadan önce hamamda yıkanmam gerektiğiyle ilgili ısrarcı. o yüzden gün saat belirleme, hangi noktaya kamera kurulacak gibi detayları o gün konuşacağız.
fakat hamama bakmak için kafamı soktuğum an buğulanan gözlük camlarım düşünülmesi gereken bir noktayı hatırlattı, o da kameranın merceğinin de girdiği an buğulanacak oluşu. dalış yaptığım günlerden, buğulanma için bir sprey olduğunu ya da daha pratik bir yol olarak tükürükle bu işin halledilebileceğini biliyorum. ama bir yandan da bu buğulanmanın da takip kamerasına yansıması fikri bence o noktada videonun içeriğiyle ve gerçekliğiyle örtüşüyor. üzerine düşünmem gerekiyor.
biraz da hamamdan bahsetmem gerekirse, çok küçük, dikdörtgen bir mahalle hamamı. bir kubbesi yok, dolayısıyla her daim yapay ışıklı. duvar kenarlarında kurnalar ve ortada göbek taşı var. sabit kameranın yerleştirilebileceği bir kat yok, dolayısıyla bir merdiven kurulması gerekiyor. atmosferin kameraya nasıl yansıdığını ise deneme çekimi gösterecek.
ikinci gelişme ise, videoda kullanılacak metinle ilgili. elimdeki kitaplarla, ki bunlar "the sexual revolution " ve "rede an den kleinen mann", okumalar yapmaya ve bölümler çıkarmaya devam ediyorum. bu sırada ise uyarlamasını yapabilecek kişiyle görüştüm. "türk dili ve edebiyatı" mezunu ve osmanlıcanın dönemlerine hakim biri. örnek bir metin onda, geri dönmesini bekliyorum. seçtiğim kısımlar tamamlanınca da burada paylaşacağım. öte yandan metnin ingilizcesinin altyazı olması fikrini çok içime sindirdim, muhtemelen yer alacak.
bu haftalık durum bu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder