22 Ekim 2010 Cuma

some news

haftaya çekimde kullanılacak olan bölümün kamerasının tamiriyle ilgilenerek başladım. kamera serviste. öncelikle sorununu çözmek ve hasar tespiti için bir süre istediler, ve bunu öğrenince fiyat ve tamirle ilgili bilgilendirecekler. çok çok acil olarak not alsalar da hala geri dönen olmadı.
bu sürecin projemdeki etkisi ise deneme çekimi için kamerayı beklemem. bölümün kamerasını takip sahneleri için, diğer elimdeki handy-cam'i ise hamamdaki sabit çekimler için kullanmayı planlıyorum. servisteki teknik servis kişisiyle görüştüğümde, dışarıdan direk hamama giren kameranın- ki bu bahsettiğimiz kamera- can hoca'nın bahsettiği mekanizmayla kendini kapatacağını onayladı yada fön makinasıyla önceden ısıtmamız gerektiğini söyledi. ama tek plan bir çekimde bu mükün olmayacağı için, hamamın çekimden önce soğutulması şart oldu.
aynı zorunluluk deneme çekimi için de geçerli olduğundan 2 kamera elimde hazırken bunu gerçekleştirebileceğim. ama sürelerin çok uzaması ve kasım başı olarak planladığım çekimi aksatma ihtimalinin ortaya çıkması halinde diğer kamerayla en azından hamam soğutulmadan, kademe kademe ısıtılarak deneme çekimini yapacağım.

metin seçimleri konusunda da işler pek iyi gitmiyor, çünkü iki kocaman kitabın karakteristik ve projenin fikriyle en çok uyuşan kısımlarını bulup çıkarmaya çalışmak düşündüğümden daha zor oluyor. bir paragraf örnek metin elimde. üzerinde benim de biraz çalışmam gerekiyor, belki de uyarlamayı yapan kişiyle birlikte çalışmamız. ama o kişinin temposu nedeniyle bu hafta bunu başaramadım. pazartesi bu metni sınıfa getirmeyi planlıyorum. belki üzerine beraber konuşabiliriz.

içimde küçük umutsuzluk tohumları yeşermeye başladı, onlarla mücadele etmeye çalışıyorum. bu haftalık durum bu..

1 yorum:

  1. daha geçen gün bir arkadaş hamam sahnesi çekti. onda kamera kapanmamış ama görüntüleri izlediğinde ilk 15 dksında falan siyah çizgilerle çizik çizik görüntülerle karşılaşmış ve önce bütün kaseti böyle sanmış ve sinir krizi geçiriyormuş nerdeyse. bunun çözümü kamerayı yarım sa civarı o ortamda bekletmekte oluyormuş ama tek planda bu da makul bir çözüm değil. bir de böyle makineyi bişeyle sarıp bu görüntü kaybını engelleyebiliyormuşsun ama işin aslını pek bilmiyorum.
    -mış, -muş konuşmalarım sonrası bir dahiyane fikrim var ki (somutlaştıramasam da) hamama gelene kadarki çekimlerde de kameranın etrafına bu sıcaklığa eşdeğer bir sıcaklık sağlayan düzenek kurabilirsin, oraya kadar öyle gidersin.

    o tohumlar yeşermesin, benim kaç kere yeşerdi de kopardım :) bir yolu bulunur er geç.

    YanıtlaSil