2 Ekim 2010 Cumartesi

Güliz'in proposal'ı




SUÇ VE CEZA, BİR DE AHLAK
Nedir?
Bu proje, 60’lı ve 70’li yıllarım Yeşilçam filmlerindeki mahkeme ve hapishane sahnelerini inceleyerek, toplumsal bilinçaltındaki devlet, yargı, adalet ve ahlak gibi kavramları tartışmayı amaçlamaktadır.
Neden böyle bir proje?
Bu projenin fikrini geliştirirken kendi film izleme deneyimimden ve aldığım eğitim doğrultusunda ister istemez tartıştığım ve sorguladığım bazı kavramlardan yola çıktım. Ancak Türkiye sinemasını incelemede yeni yönelimlerin ve arayışların olduğu bir dönemde olduğumuzu göz önüne alınca, bu projenin kişisel bir merakı gidermekten biraz daha fazlasını yapabileceğini, belki yeni bir tartışma zemini ekleyebileceğini düşünüyorum.
Umut Tümay Arslan, Yeşilçam filmlerine erkeklik, mazlumluk ve iktidarın duygular üzerindeki etkilerini tartışıyor.
Asuman Suner, yakın dönem yönetmen sinemasında kimlik inşası ve aidiyet kavramlarını sorunsallaştırıyor.
Bu örnekler bu kadarla sınırlı değil ancak henüz geniş bir külliyat oluşturdukları da söylenemez. Yeni tartışmalara ve seslere açık hala ihtiyaç var. Bu araştırmanın bahsedilen eserler kadar kapsayıcı olamasa da, birkaç yeni soru sorabileceğini düşünüyorum.
İçinde Ne Var?
Projenin başında seçtiğim filmleri tanıtmayı ve neye dayanarak bu filmleri seçtiğimi açıklamayı planlıyorum. Daha sonra bu filmlerin birkaç sahnesine yoğunlaşarak araştırma konumu geliştirmeyi planlıyorum. Bu sahneler çoğunlukla mahkeme sahneleri olacak. Bunların yanı sıra, hapishane ve avukat-müvekkil görüşmelerinin olduğu sahnelere de yer vermeyi düşünüyorum.
Nasıl Olacak?
Araştırma döneminde etik felsefesi, hukuk sosyolojisi ve hukuk antropolojisi üzerine okuma yapmayı ve bu alanlarda tartışılan kavramları Türkiye’nin tarihsel bağlamında tartışmayı planlıyorum. Toplumsal hayattı kuşatan ahlaki değerlerle, filmlerde işlenen ahlaki değerler arasındaki paralellikleri, devlet baba ve Allah babadan adalet beklemenin yarattığı toplumsal psikolojiyi ve yargılayan ve yargılanan arasındaki sosyo-ekonomik hiyerarşiyi tartışmak istiyorum.
Neyle Olacak?
Kitaplar ve makaleler için Boğaziçi Üniversitesi Kütüphanesi’ni ve kendi kütüphanemi kullanmayı düşünüyorum. Yetmedikleri yerde, gerekli kitabı veya dergiyi yayınevinden sorabilirim veya kütüphaneye alımı için Can Candan aracılığıyla başvurabilirim.
Filmleri izlemek için hem internetteki video arşivini hem de Mithat Alam Film Merkezi arşivini kullanabilirim.
Ne Zaman?
1. HAFTA
Proposal’ın yazılması
Kütüphanede kaynak araştırma
2. HAFTA
Projenin sunulması
Kütüphanede bulunan kaynakların incelenmesi ve elenmesi
Filmlerin araştırılması
3. HAFTA
Araştırma sonucu bulunan filmlerin izlenmesi ve okumaların yapılması
4. VE 5. HAFTALAR
Kaynakların paylaşılması
Okuma ve izleme + bunlar doğrultusunda proposal’ın güncellenmesi
6. ve 7. HAFTALAR
Okuma ve izleme
Outline oluşturma
8. HAFTADAN İTİBAREN
Yazma ve her hafta geri dönüşler üzerinden yapılan ekleme ve düzenlemelerin paylaşılması

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder